Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2110: 16 або 8 клапанів-робимо вибір

26.12.14, Ваз
3166
  • 1 Короткий список недоліків і переваг
  • 1.1 Вісім клапанів
  • 1.2 Шістнадцять клапанів
  • 2 Огляд технічних характеристик двигуна
  • 3 Порівняння з різних точок зору
  • 3.1 Вигідна вартість
  • 3.2 Обслуговування - складності ремонту
  • 3.3 Тюнінг і можливість участі в гонках
  • 4 Підсумки

  • Ваз 2110: 16 або 8 клапанів-робимо вибір
    8 клапанна або 16 клапанна ВАЗ 2110?
    Якщо ви знаходитесь на цій сторінці, значить ви один з тих людей, які вирішили придбати собі автомобіль ВАЗ 2110 8 або 16 клапанів і не знаєте, яка краще саме для вас. Ця стаття покаже всі переваги і недоліки кожного з варіантів автомобіля і допоможе вам вибрати те, що дійсно підходить вам.

  • Короткий список недоліків і переваг

  • Вісім клапанів

  • Шістнадцять клапанів



  • Технічний огляд характеристик двигунів

  • Порівняння з різних точок зору

  • Вигідна вартість

  • Обслуговування - складності ремонту

  • Тюнінг і можливість участі в гонках



  • Підсумки



  • Короткий список недоліків і переваг


    Отже, давайте спочатку розберемося, які плюси і мінуси в 8 і 16-клапанних двигунів відносно один одного.
    Ваз 2110: 16 або 8 клапанів-робимо вибір
    Порівняємо, що краще - ВАЗ 2110 8 клапанна або 16

    Вісім клапанів


    Переваги даного двигуна:

  • При обриві ременя ГРМ не гнуться клапана

  • Можна заливати моторні масла не дуже хорошої якості

  • Займає мало місця в підкапотному просторі - хороший доступ до інших вузлів

  • Крутний момент зосереджений на низьких оборотах

  • Більш простий і дешевий в обслуговуванні


  • Негативні сторони двигуна:








  • Має більш високий рівень шуму і вібрації, ніж 16-клапанний двигун

  • Потрібна регулярна настройка двигуна (регулювання клапанів)

  • Потрібно регулювання натягу ременя ГРМ


  • Шістнадцять клапанів


    Переваги даного двигуна:

  • Гучність роботи набагато нижче 8-клапанного

  • Не вимагає регулярної регулювання клапанів (встановлюються гидрокопменсаторы)

  • Не вимагає регулювання натягу ременя ГРМ

  • Має більш високі показники потужності в порівнянні з 8-клапанним аналогом


  • Негативні сторони двигуна:

  • Обрив ременя ГРМ веде за собою дорогий ремонт головки блоку циліндрів і заміні клапанів

  • Погіршує доступ до інших вузлів під капотом - займає багато місця

  • У зв'язку з встановленням гідрокомпенсаторів потрібно заливка якісного моторного масла, щоб вони не закоксовались

  • Крутний момент зосереджений на високих обертах - в місті часто доведеться перемикатися на знижену передачу

  • Більш складний і, відповідно, дорогий в обслуговуванні


  • Огляд технічних характеристик двигуна


    Для цієї статті, для протистояння ВАЗ 2110 8 або 16 клапанна, було обрано два автомобіля - це ВАЗ 211016 МТ (21104-81) і ВАЗ 211016 МТ (21104-84). Обидва автомобіля випуску 2013 року і продаються в автосалоні Богдан-Авто в місті Київ.

    Так, ось у даних автомобілів в характеристиках заявлені наступні показники.

    ВАЗ 211016 МТ (21104-81):





    Об'єм, см3




    1596






    Кількість циліндрів




    4






    Потужність, л. с./про.хв.




    80 /5200






    Макс. крутний момент, Нм/об.хв.




    120 /2700






    Витрата палива (змішаний цикл)




    7.2






    Запас ходу




    597






    Паливо




    Бензин






    Розташування циліндрів




    Рядне






    Кількість клапанів




    8






    Норми токсичності EURO




    III





    А ось дані автомобіля ВАЗ 211016 МТ (21104-84):





    Об'єм, см3




    1596






    Кількість циліндрів




    4






    Потужність, л. с./про.хв.




    89 /5000






    Макс. крутний момент, Нм/об.хв.




    131 /3700






    Витрата палива (змішаний цикл)




    7.2






    Запас ходу




    597






    Паливо




    Бензин






    Розташування циліндрів




    Рядне






    Кількість клапанів




    16






    Норми токсичності EURO




    III





    Проаналізувавши дані цих двох автомобілів, можна помітити, що крім відмінності в кількості клапанів, 16-клапанний двигун (модель 21104-84) випереджає суперника за двома показниками.

    Отже:

  • Максимальна потужність. Кількість кінських сил більше на 9%, ніж у моделі 21104-81 і досягається цей максимум при 5000 об/хв, замість 5200 про/хв у 8-клапанного.

  • Максимальний крутний момент. Цей показник перевершує на 11 Нм/об.хв 8-клапанний двигун. Але зауважимо, що тут максимум досягається при 3700 об/хв замість 2700 об/хв на восьмиклапанном.


  • Динамічні характеристики цих двигунів теж відрізняються. Причому, як це ні дивно, вони відрізняються на користь 16-клапанного двигуна.

  • Максимальна швидкість у 8-клапанного 21104-81 складає 165 км/год, в той час, як 16-клапанний двигун досягає 175 км/ч.

  • Час розгону до ста кілометрів на годину також відрізняється на 1 секунду на користь 16-клапанів. 125 секунд це вам не 135 секунд.


  • Рада!

    Як бачите, за динамічними показниками двигун, що володіє 16 клапанами, цілком виграє перший раунд. Тому, якщо для вас важлива хороша динаміка розгону, висока максимальна швидкість, а також високий крутний момент - ваш вибір 16 клапанів.

    Порівняння з різних точок зору


    Отже, поки в протистоянні ВАЗ 211016 клапанів або 8 лідирує 16 клапанний двигун з мінімальним відривом. Давайте тепер більш поглиблено проаналізуємо ці два двигуна і побачимо, який з них для чого і для кого підходить.

    Вигідна вартість


    Ваз 2110: 16 або 8 клапанів-робимо вибір
    8-клапанна 10-ка значно дешевше
    Дуже часто ми не купуємо автомобіль, який так сильно нами бажаємо, за однієї банальної причини - не вистачає грошей!

    З цього, з даного питання і почнемо наше дослідження:









  • Дані автомобілі в тому автосалоні, що зазначався, до теперішнього часу стоять 5320 доларів США і 6081 долар США.

  • Ось так і виходить, що за те задоволення в динаміці автомобіля потрібно заплатити більше на 761 долар. А це чимала сума, враховуючи загальну вартість самого автомобіля.

  • Тепер виходить трохи інша картина - двигун з 16 клапанами динамічніше - це приємно, але 8-клапанник коштує на порядок дешевше.

  • Часто наші бажання відходять на задній план, пропускаючи наші можливості.

  • Тому у другому раунді віддаємо перемогу 8-клапанного двигуна ВАЗ 211016 МТ (21104-81).


  • Пам'ятаєте! Автомобіль недостатньо лише придбати, за ним потрібно ще доглядати, не кажучи вже про те, що заправляти. Тому, якщо фінанси обмежені - візьміть краще 8 клапанів, але стежте за ним відповідно і це буде набагато кращим варіантом, ніж вбитий 16-клапанний двигун.

    Обслуговування - складності ремонту


    Ціна за покупку - це одне і сплачується це один раз. А ось ціна обслуговування - це вже зовсім інша річ, за яку потрібно платити постійно.

    У цьому підзаголовку розглянемо проблеми, які виникають при обслуговуванні двигуна автомобіля ВАЗ 2110.

    Обрив ременя ГРМ:

  • У багатьох водіїв при одному згадуванні вирази, наведеного вище, серце починає битися прискорено. І не даремно, адже коли обриває ремінь ГРМ може погнути клапана.

  • А ті, у кого це вже траплялося, не з чуток знають яка вартість такого ремонту. Для інших поясню - заміна ременя ГРМ, регулювання двигуна, а також покупка всіх клапанів, їх установка і, можливо, слюсарні роботи з головкою блоку циліндрів - це дуже велика сума для непланового ремонту.

  • На яких же автомобілях при обриві ременя гнуться клапана - 8-клапанниках або 16-й? На жаль, все-таки на 16-клапанних двигунах поширена ця біда.

  • Знову ж таки - не все так погано. Якщо ви збираєтеся купити старий автомобіль, то пам'ятайте про це. Якщо ж новий, то на них ставлять спеціальні поршня з виїмками спеціально для таких випадків.

  • Зробимо такий висновок - такою проблемою можна перейматися, не купуючи новий автомобіль. Тому приписувати значний мінус 16-клапанного двигуна не будемо.

  • До речі, 8-клапанний двигун на автомобілі Пріора теж при обриві ременя ГРМ гне клапана.


  • Регулювання клапанів або гидрокомпенсаторы:
    Ваз 2110: 16 або 8 клапанів-робимо вибір
    На фото набір гідрокомпенсаторів Herzog на ВАЗ 2110

  • Як вже згадувалося, на 16-клапанному двигуні немає необхідності регулювати зазори клапанів - там встановлені гидрокомпенсаторы(див. Ваз 2110: заміна гідрокомпенсаторів своїми силами ). Звичайно, рано чи пізно їх все одно доведеться міняти, але це відбудеться не так швидко, як необхідність регулювання клапанів.

  • Переглянувши ціни на регулювання клапанів, помічаємо, що вартість регулювання починається від приблизно 11 доларів. Регулювання клапанів бажано робити кожні 20000 кілометрів (приблизно).

    Виходить, на 100000 кілометрів пробігу необхідно буде витратити 55 доларів на регулювання клапанів.

  • Набір гідрокомпенсаторів з Німеччини Herzog коштує 45 доларів. При використанні якісного моторного масла і своєчасної її заміни, як свідчить інструкція, вони зможуть прослужити вам дуже і дуже довго.


  • Вартість ремонту:

  • Тут, як і при вартості покупки, 16-клапанний двигун програє своєму супернику.

  • Хоча не потрібно регулювати ремінь ГРМ на 16-клапанах - це не показник, так як робиться це не так вже й часто.

  • Інша справа ремонт головки блоку циліндрів, вартість клапанів (їх аж у два рази більше), їх притирання, вартість розподільних валів і так далі.

  • Вартість і якість масла і палива також відіграють важливу роль.

  • Словом, ціна обслуговування 16-клапанного двигуна набагато вище - це мінус.




  • Ремонт своїми руками:

  • Ну а для любителів длубатися в своєму автомобілі теж буде простіше 8-клапанний двигун, ніж 16.

  • Це так, тому що 16-клапанний двигун займає практично весь простір під капотом, в той час як 8-клапанний забезпечує вільний доступ до інших деталей, доступ до яких найкраще з-під капота.


  • Тюнінг і можливість участі в гонках


    Ваз 2110: 16 або 8 клапанів-робимо вибір
    На 16-клапанному двигуні простіше і приємніше укласти стрілку
    Участь у гонках - це, звичайно, голосно сказано, але хто не любить швидку їзду по трасі - практично всі її обожнюють:

  • Спираючись на дані по динаміці двигунів і досвід товаришів автомобілістів і любителів тюнінгованих автомобілів можна зробити певні висновки.

  • Спочатку за швидкісними і динамічним показниками вигравав 16-клапанний двигун моделі 21104-84.

  • Так, і кількість кінських сил і крутний момент перевершують показники суперника. Розгін і максимальна швидкість так само.

  • Виходячи з цих даних хоча б можна зробити простий логічний висновок - 16-клапанний двигун в стоці потужніше опонента, а при певному тюнінгу і поготів.

  • Звичайно, можна і 8-клапанний двигун наворотити крутими запчастинами, але якщо цими ж запчастинами оснастити 16-клапанний, то його потужність збільшитися більше.

  • У цій статті не будемо вдаватися в подробиці тюнінгу та наводити конкретні приклади заряджених двигунів, просто зробимо висновок 16 клапанів краще піддається тюнінгу.


  • Висновок. І знову все впирається в гроші. Дешевий ремонт і обслуговування - 8-клапанний двигун. Можливість тюнінга і велика динамічність - 16-клапанний двигун.
    Хочете дешевше і простіше - ваш восьмиклапанник. Хочете поганяти і фінанси дозволяють - 16 і лише 16!

    Підсумки


    Отже, в даній статті ми розглянули два двигуна автомобіля ВАЗ 2110 8 і 16 клапанів і порівняли їх між собою. В чомусь один виявився краще, ніж інший.

    У цьому висновку не будемо писати, який двигун безперечно краще іншого. Як кажуть, кожному по потребам і бажанням. Адже ідеал у кожного свій, як і бажання з потребами, а головне можливостями.

    У даній статті розглянуті не всі, але основні моменти двигунів. Пам'ятайте про них, і будьте готові до них при купівлі свого автомобіля. Перегляньте відео, уважно прочитайте статтю і подумайте, що підходить саме вам!